آیت الله خامنه ای کیست؟

شناخت رهبر جمهوری اسلامی ایران

آیت الله خامنه ای کیست؟

شناخت رهبر جمهوری اسلامی ایران

مفاسد اقتصادی


بسم الله الرحمن الرحیم

پرسش و پاسخ با دانشجویان

سئوال: چرا در مبارزه با مفاسد اقتصادی وقتی نوبت به مسئولان نظام می رسد، این حرکت متوقف می شود؟

جواب: امام خامنه ای: البته این طور که تصور میکنید، نیست؛ این از همان موارد ابهام آفرینی است. این طور نیست که وقتی به مسئولان می رسد، مبارزه نشود؛ نه، در مواردی نسبت به مسئولان سختگیری بیشتری هم می شود. شما بدانید الآن قوه ی قضاییه از طرف جماعتی - که نمی گویم چه کسانی - که آدمهای بدنامی هم نیستند؛ مردمان خوبی هم هستند، متهم است به این که نسبت به مسئولان دولتی و نظام زیادی سختگیری نمی کند؛ حالا این دوستمان - برادر یا خواهرمان - می نویسند که نسبت به مسئولان اغماض می شود؛ نخیر، به هیچ وجه این طور نیست. جرم را باید شناخت، میزان جرم را باید فهمید، آنگاه توقع مجازات متناسب با میزان جرم را داشت. اینها و پرونده های دیگری هم که اسم آوردید، بررسی شده است. اگر بنده بدانم در نمایندگانم مفاسدی وجود دارد، قطعاً برخورد میکنم و ملاحظه ی هیچ کس را نمی کنم؛ منتها نباید به شایعات اعتماد کنید. شایعه درست کنند که فلانی بخوربخور دارد. فلانی فاسد است؛ نخیر، این طور نیست؛ ما اطلاع داریم و می دانیم.
کانالهای ارتباطی بنده خیلی وسیع است و برخلاف آنچه بعضی ها تبلیغ میکنند، به هیچ وجه منحصر به یک یا دو کانال نیست؛ من از راههای مختلف ارتباط برقرار می کنم و خیلی چیزها را میدانم. این طور نیست که واقعاً جرم و فسادی اتفاق افتاده و نسبت به آن اغماض شده باشد؛ نه، بنده با مفاسد میانه یی ندارم و نسبت به آن اغماض نمی کنم.

پرسش و پاسخ دانشجویان در حضور رهبر معظم انقلاب- دانشگاه شهید بهشتی - اردیبهشت 1382

نظرات 1 + ارسال نظر
o سه‌شنبه 19 دی 1391 ساعت 01:31 ق.ظ

nazaratet hame sefre

اینکه بگوییم نظارت صفر هست بهیچ وجه عقلانی نیست. نظارت هست ولی خوب همه انسانها که با تقوی و انقلابی نیستند. عده ای همیشه از اول تاریخ تا آخر تاریخ بوده و خواهند بود که اسیر خواهشهای نفسانی خود هستند و به هر کاری دست می زنند تا به خواسته های خود برسند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد