آیت الله خامنه ای کیست؟

شناخت رهبر جمهوری اسلامی ایران

آیت الله خامنه ای کیست؟

شناخت رهبر جمهوری اسلامی ایران

روحانی آرژانتینی 1


گفتگو با روحانی آرژانتینی در اردوی راهیان نور؛

از دیدار با امام(ره) در جماران تا تفاوت‌های رهبران مسیحی دنیا با آیت‌الله خامنه‌ای

موقعی که در ایران انقلاب شد بعضی از شیعیان آرژانتین جمع شدند و نامه‌ای نوشتند به آقایان و مسئولین ایران که حتما یک مبلغ برای ما بفرستید. بالاخره یک مبلغ و سفیر به آرژانتین فرستادند. آن موقع بود که آن مبلغ و سفیر احکام اسلام را به مردم یاد دادند و از آن پس بود که کتاب ها چاپ و ترجمه شد.
گروه فرهنگی مشرق - آرژانتین کشوری است در آمریکای جنوبی، پایتخت آن بوینس آیرس است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است و حدود ۴۱ میلیون نفر جمعیت دارد. از لحاظ وسعت پس از برزیل دومین کشور آمریکای جنوبی است و در بین کشورهای جهان هشتمین کشور از لحاظ وسعت می‌باشد. اکثر مردم آرژانتین اروپایی‌تبار هستند و حدود 90 درصدشان مسیحی می‌باشند. درصد باقی مانده نیز شامل مسلمان‌ها می‌شود و عده قلیلی هم بی‌دین در آرژانتین زندگی می‌کند. گویا بعد از انقلاب اسلامی رشد شیعیان در آرژانتین وضعیت بهتری پیدا کرده است. این را از کسی شنیدیم که 24 سال در پایتخت این کشور زندگی کرده است و حالا سالی چندماه برای تبلیغ به آرژانتین می رود.

در اردوی راهیان نور با یک روحانی برخورد کردیم که لهجه عجیبی داشت، البته انگلیسی هم صحبت می‌کرد. دانشجویان و طلبه هایی از کشورهای آمریکایی و آفریقایی را همراه داشت. می‌گفت برای زیارت شهداء دفاع مقدس به همراه دانشجویانی از آمریکای لاتین، کوبا، کلمبیا، برزیل، پرو و آرژانتین به این سفر آمده است.

دوست نداشت مصاحبه کند ولی پس از اصرارهای پی‌درپی ما ساعتی را به گپ و گفت نشستیم. ما هم که از دیدن یک روحانی آرژانتینی به همراه دانشجویانی از کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی خوشحال شده بودیم فرصت را مغتنم شمردیم و پاسخ سؤالات متعدد خودمان را از او گرفتیم.
سفر راهیان نور کمک کرد حماسه عاشورا را بهتر درک کنیم/ در 24سالگی شیعه شدم/ بعداز انقلاب وضعیت شیعیان آرژانتین بهتر شد/ تفاوتی بین شهدای سوریه و بحرین و فلسطین نمی‌بینم/ بهترین خاطراتم را در حرم امام رضا(ع) دارم  ((((در حال آماده سازی)))


- در ادامه مشروح گفت و گوی خبرنگار مشرق با این روحانی آرژانتینی را می خوانید؛
لطفا خودتان را معرفی کنید.

اسم بنده عبدالکریم پاز است و از کشور آرژانتین به ایران آمده ام.

پاز به چه معنی است؟

پاز به زبان اسپانیایی به معنی صلح است.

الان در کجا ساکن هستید؟

من به همراه خانواده ساکن قم هستم، البته رفت و آمد به کشور خودم آرژانتین هم دارم برای تبلیغ به آنجا می روم.

چند سال دارید؟

54 ساله ام.

فرزندانتان هم در ایران هستند؟

بله، فرزندانم به همراه خودم در ایران هستند.

امکان دارد اسامی فرزندان تان را هم بگویید؟

فاطمه، مریم و نورالزهرا اسامی فرزندان من هستند و همراه من در ایران زندگی می کنند.

حاج آقا! چند سال است به ایران آمده اید ؟

من در سال (86 میلادی) برای اولین بار به ایران آمدم. حدود یک سال بعد در ایران مستقر شدم و چهار سال و نیم درس دین خواندم و بعد برای تبلیغ به آرژانتین رفتم.

خیلی درخواست شد تا من در آنجا بمانم چون نیرو نبود و کسی برای تبلیغ در آنجا حضور نداشت .ایرانی ها یکی دو نفر بودند ولی به خاطر یک توطئه ای که در ساختمان تجاری بوینوس آیرس شده بود و گفته بودند که کار ایرانی هاست آنها را اخراج شان کرده بودند. البته بعدا معلوم شد که دروغ گفته بودند و کار ایرانی ها نبود.

خلاصه بعد از 12 سال دوباره به ایران برگشتم و درس را ادامه دادم. الان حدود 9 سال است که من در ایران هستم و درس می خوانم.

سفر راهیان نور کمک کرد حماسه عاشورا را بهتر درک کنیم/ در 24سالگی شیعه شدم/ بعداز انقلاب وضعیت شیعیان آرژانتین بهتر شد/ تفاوتی بین شهدای سوریه و بحرین و فلسطین نمی‌بینم/ بهترین خاطراتم را در حرم امام رضا(ع) دارم  ((((در حال آماده سازی)))

در کدام حوزه علمیه مشغول فعالیت هستید؟

جامعة المصطفی در قم. 

از کدام شهر آرژانتین آمده اید؟

از پایتخت آرژانتین، بوئنوس آیرس.

در حال حاضر هر چند وقت یک بار برای تبلیغ به آرژانتین سفر می کنید؟

من هر سال به آرژانتین می روم و چند ماهی آنجا هستم.

حاجآقا نظرتان راجع به جنگ ایران و عراق چیست؟

جنگ ایران و عراق در واقع جنگ با کفار و استکبار بود. جنگ با آمریکا بود، شوروی هم آن موقع با آمریکا متحد شده بود و می خواستند انقلاب اسلامی ایران را نابود کنند. آنها با کودتا نتوانستند انقلاب اسلامی را کنترل کنند و به سمت خودشان ببرند به همین دلیل بود که متوسل به صدام شدند و به او دستور دادند به ایران حمله کند، ولی الحمدلله موفق نشدند و با مقاومت و مجاهدت مردم مسلمان ایران مواجه شدند و ایرانی ها توانستند این توطئه بزرگ را خنثی کنند و الحمدلله پیروز هم شدند.

در حال حاضر انقلاب اسلامی توانسته آرمان های اسلامی خود را حتی به دیگر کشورها همچون لبنان، سوریه، فلسطین، بحرین و خیلی از کشورهای آفریقایی دیگر صادر کند. الان مسلمانان کشورهای دیگر از مردم ایران الگوبرداری می کنند و آنها را به عنوان الگو گرفتند و یک دردسر بزرگ برای استکبار جهانی هستند.

بخاطر همین است که می گوییم جنگ ایران با استکبار بود. همینطور که اسناد نیز نشان می دهد، مقامات آمریکا بارها با صدام دیدار می کردند و از همه جهت آنها را پشتیبانی می‌کردند.

آنها حتی در جنگ با ایران نیز نتوانستند انقلاب را سرکوب کنند و اکنون آمریکا و اسرائیل بیشترین ترس و وحشت را از مسلمانان منطقه دارند و ما شاهد این هستیم که انقلاب ایران به کشورهای دیگر نیز صادر شده است و این نشان دهنده پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل استکبار است.

جمعیت شیعیان آرژانتین چقدر است؟

جمعیت شیعیان آرژانتین یک چیز معلوم و مشخصی نیست چون ما منبع رسمی نداریم ولی حدود چند هزار نفری می شوند. البته اکثرشان مهاجران لبنانی و سوری هستند که به آنجا آمده‌اند.

چه اتفاقی افتاد که به اسلام روی آوردید و به ایران آمدید؟

من خودم مسیحی بودم و از اسلام چیزی نمی دانستم. مدت چهار سال در مورد ادیان مختلف تحقیق کردم چون به دنبال مسیحیت اصلی بودم.

*از چند سالگی تحقیقات را شروع کردید؟

از 18 سالگی شروع کردم و تا 22 سالگی تحقیقاتم طول کشید.

من مسیحی بودم و می خواستم مسیحیت اصلی را پیدا کنم، ولی نتوانستم. هر جایی می‌رفتم قانع نمی شدم. رفتم سراغ ادیان شرقی، با یکی از شاگردان گاندی آشنا شدم و در مورد هندویسم و بودیسم تحقیق کردم. می گفت باید جامعه را ترک کنیم و برویم در کوه زندگی کنیم و عبادت کنیم، خب این خیلی برای من دلچسب نبود و نپذیرفتم.

سفر راهیان نور کمک کرد حماسه عاشورا را بهتر درک کنیم/ در 24سالگی شیعه شدم/ بعداز انقلاب وضعیت شیعیان آرژانتین بهتر شد/ تفاوتی بین شهدای سوریه و بحرین و فلسطین نمی‌بینم/ بهترین خاطراتم را در حرم امام رضا(ع) دارم  ((((در حال آماده سازی)))

در ادامه رفتم فلسفه خواندم، فلسفه غربی یک قسمت خوبی دارد مربوط به یونانی ها، آنها هم فلسفه داشتند و هم عرفان داشتند، یک دید نسبتا توحیدی هم داشتند. ولی خب مثل بودایی ها خوبی هایی که داشتند مربوط به زمان گذشته بود و دیگر برای عصر ما و زمان ما چیزی برای گفتن نداشتند. من اینها را تا آخر خواندم و حتی کارشناسی اینها را خواندم و تاکنون کمی هم در این خصوص در دانشگاه ها تدریس کرده ام.

در آمریکای لاتین هم سفرهای زیادی انجام دادم و تحقیقات مفصلی کردم ولی به نتیجه ای نرسیدم. خلاصه به یک بن بست رسیدم. از آن پس دعا کردم، خیلی دعا کردم و از خدا خواستم که ما را به راه درست هدایت کند، یک راهی را به من نشان بدهد. من زندگی در جامعه مادی غربی برایم سخت بود. من آنجا را نمی خواستم و خوشم نمی ‌آمد. در آن ایام بود که یک کنفرانسی در مورد اسلام برگزار شد و ما به آنجا رفتیم و در آن کنفرانس در خصوص دین اسلام بحث شد. 

ادامه دارد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد